Vad hände här då?

Underbar semester i Spanien och jag tänkte att det kommer att fungera jättebra med buffe mat. Men det ljuva hotelllivet gav sviter. Buffen var inte så bra och det blev väldigt svårt för mig. Så det blev helt fel mat och väldigt ont i magen av den kosten.  På frukosten hade dem ägg som var stekta i värmeluftsugn, inte min smak kan jag säga. Men man får vad man betalar för, vi fick en billig resa och det var inget lyxliv. Sedan åt jag väldigt mycket frukt det brukar jag göra när jag är i Spanien för det är så underbart gott med färsk frukt, inte som här i Sverige.

Sista natten tog vi in på Hilton Hotell i Barcelona och där hittade jag allt som passar mitt LCHF liv. Där hade jag inga problem, smakade en underbart god äggröra och väldigt goda bacon.

När jag kom hem så ställde jag mig på vågen och blev väldigt deppig, fy 😦 inte kul. Men så är det om man är en Gottelisa och ska smaka på allt, fast jag var mätt så var jag där och plockade.

Okej, det är bara att ta nya tag och det har jag gjort idag. Inget mera som jag går upp i vikt av, nu är det stikt LCHF som gäller. Men det är mycket lättare när man är hemma och kan göra sin egna mat.

 Gottelisa med en  strawberry mojito

 

4 thoughts on “Vad hände här då?

  1. Oj vad jag känner igen detta – har slarvat denna semestern, och magen har varit helt förstord till slut. I söndags började jag med strikt LCHF igen, och idag – tisdag- är den glad och lite plattare igen 🙂 Önskar oss lycka till med vändningen 🙂

Kommentera

