Kroppen är med på noterna

Mer minus på vågen idag -0,6 kg. Jag gick upp ca  7 kg på 3 veckor, inte kul men inte konstigt så som jag åt och drack. Inte värt det när man står på vågen hemma sen, men det är inte lätt och jag skulle kännt mig väldigt socialt avvikande om jag bara hade ätit ost och smör till frukost. Jag vill inte vara krånglig när det gäller mat. Jag vill att det ska vara naturligt, jag äter det som finns och anpassar mig.

Tänkte varje morgon på, så mycket socker det fanns i allt som folk åt, några tog en hel tallrik med bara bullar . Var tredje dag var det en naturell yoghurt till frukosten annars var dem sockrade. Synd att det inte fanns flera val, det gjorde att  jag åt bröd  och frukt till frukost,men det tyckte inte min mage om.

Jag och gubben tar gärna en öl vid stranden och sitter och myser och njuter i värmen. Men det har ju ett pris som man får jobba med resten av året om man vill hålla vikten på en bra nivå. Men hemma gör jag mina val, då är det jag som bestämmer och mina val är en så naturlig kost som möjligt. Men jag kan göra avvikelser när jag är nöjd med min vikt, inte under viktminskningen. Då är jag stenhård, jag äter inga bär eller frukt , ingen alkohol. Inget som kan stoppa viktminskningen.

Nu får vi se hur lång tid det tar innan vågen visar vad jag vägde innan semestern. Jag trivdes verkligen med den vikten och det är mitt mål att väga under 75 kg. Det är en bra vikt för mig och det är kul när man lätt kan köpa kläder som sitter perfekt. Inga valkar som sticker ut och en mage som putar ut.

 

 

 

