Alla är vi olika

När jag började med LCHF så var det några som kommenterade här på bloggen att gör si och gör så, pekpinnar hit och dit. Alla är vi olika och man måste hitta sitt egna sätt för att kunna leva sitt liv efter det. Så Gottelisas råd till er som börjar med LCHF, lyssna på din kropp.

Som i min familj, vi är 4 personer, 2 tonårsbarn, jag och min man. Vi alla äter LCHF på vårt eget sätt. Jag själv håller mig ganska strikt för att jag är rädd att få mitt gamla sug tillbaka. Men jag gör avsteg ibland, det klarar jag. Men det var första gången som jag började med den här kosten som jag har gjort avsteg i 3 veckor. Det var inte vad jag hade planerat men jag vill inte att det ska bli jobbigt för mig, jag äter det som finns men hemma äter jag alltid LCHF.

Hur stora dina portioner är eller hur mycket fett eller kolhydrater du äter, det vet du bäst, ingen annan.

 

One thought on “Alla är vi olika

  1. Heja, vilket bra inlägg och jag håller helt och hållet med!
    Ingen bättre än DU vet (innerst inne) vad du mår bra eller bäst av. Det finns ingen större sanning!
    🙂

Kommentarer inaktiverade.