Där försvann nästan ett kilo till

Nu är det inte mycket kvar av mina semester kilon, idag var det – 0,9 kg till som försvann. Nu känns det inte lika deppigt längre, nästan -5 kg på 6 dagar är inte fy skam. Bara ca 2 kg kvar till vikten jag hade innan semestern.

Dag 1 -1,6 kg

Dag 2 -0,6 kg

Dag 3 +0,1 kg

Dag 4 – 0,6 kg 

Dag 5 – 1,0 kg

Dag 6 – 0,9 kg

Igår till frukost åt jag 2stekta ägg,bacon och korv med hög kötthalt.

Det blev ingen lunch för att jag åt sen frukost och sedan fick vi gäster, då bjöd jag på hemmagjord glass som smakade helt underbart,otroligt mättande.

 Glassen gjord på 3 ägg,3 dl grädde,ca 2 msk turksik yoghurt och färska jordgubbar.

Till middag blev det 2  köttbitar till det åt jag blomkål. Där kände jag att jag hade ätit för mycket fett den här dagen. Stekte köttbitarna i olivolja(annars smör) ringlade bara över lite sky på broccolin. För mycket fet mat får jag ont i magen av, lite känningar på höger sida hade jag igår med,det kan vara för många ägg också, vet inte säkert har haft känningar  förrut. Jag har alltid grädde i kaffet men till fikat tog jag mjölk i, min mage säger ifrån när jag äter för mycket av något och det är bra.

 

 

Kommentera

