Att fokusera för mycket

Jag vet att jag är väldigt dubbel i mitt tyckande ibland och jag håller på att lära mig hur jag fungerar. Har försökt någon gång att vara väldigt superstirkt och tränat mycket, men det håller aldrig länge. Så orkar inte jag leva, då kommer mina sunda tankar och då tänker jag långsiktigt och det har fungerat bäst för mig.

Nu fick jag lite panik efter semestern med plus på vågen men det gick ju ner fort igen så det var ingen fara. Jag skrev att jag inte skulle äta bär, choklad eller dricka  alkohol, inget fick stoppa min viktminskning. Men fy vad allt blir tråkigt då och då blir jag mer sugen på choklad än vad jag hade blivit annars.

Nu har jag inte vägt mig på en vecka och tänker att det är min livsstil ingen bantning. Jag får påminna mig själv om det här, det mår jag bäst av och det blir mer naturligt att leva så.

Jag har ju gått ner många kilon och många cm runt min kropp har försvunnit , det får jag inte glömma. Mitt LCHF liv började 2011  och det är en enorm skillnad, eller vad säger ni?

  Gottelisa 2012

 

 

 

 

 

9 thoughts on “Att fokusera för mycket

  1. Hej, är en nytillkommen läsare…
    Vilken viktnedgång och härligt att se kort på förvandlingen.
    Jag har ätit LCHF sen 30/4-12 och tappat 8,5kg samt ett gäng centimetrar. Mår mycket bättre med denna kosthållning på alla sätt. Har 16kg kvar till min ”drömvikt” och jag kommer dit så småningom. Härlig blogg du har!!

  2. Jag är så iPad av din viktresa! 🙂 Men som du säger det får vara viss gräns för hur ”hysteriskt” mycke man ska gå ner i vikt eller hålla sej till ”dieten”! Någon gång måste man nog få äta det man vill! Huvudsaken är nog att man hittar tillbaka och att det inte skenar iväg! Jag gick upp mina stackars 1,5 kilo jag gått ner när vi åkte till Köpenhamn! Men väl hemma gick jag ner allt och mer därtill inom 5 dgr! Och det var sååå gott i Köpenhamn! Men nu är jag back in track igen och är nöjd för ett bra tag framöver! Heja dej och du har som sagt gjort en beundransvärd resa! Hölls/Vivianne 🙂

  3. Otroligt vilken viktresa du har gjort! Du är en riktig förebild. Har varit inne förut på din blogg, men inte kommenterar förut.
    Jag har ätit LCHF i omgångar och gillar det, men sen kommer livet mellan ibland och ”stör”. Ibland är det svårt att undvika kolhydraterna tyvärr. Ha det bra!

  4. Det är en otrolig förändring, du ser superfräsch ut! 🙂

    Jag har slutat att fokusera på viktminskning och det viktigaste för mig är att må bra och det gör jag med lchf. Däremot är jag inte militant utan fuskar ibland. Om man har ätit ”fel” i 43 år så är det inte så lätt att bryta den vanan.
    Kram

    • Tack Nette, jag har hittat ett sätt som passar mig bra. Jag är inte alltid superstikt, det var jag bara i början. Nu när jag är nöjdare med min vikt så blir det lite annat gott ibland. Men man ska ju leva så här hela livet, det är så man får tänka.
      Jag är läser din blogg, men är dålig på att skriva kommentarer, ha det gött kram Gottelisa

Kommentera

