Ska man äta för vänlighetens skull?

Idag bjöds det smörgåstårta på jobbet och fruktfat. Vad ska man göra då som LCHFare om man inte vill vara socialt avvikande ?

Jo, jag tog det som folk hade petat bort på tårtan, paprika,tomat,gurka,lax och räkor.  Frukten skippade jag.

Men många känner att man ska äta för att det bjuds annars är man otrevlig. Så gjorde jag också förr, men nu vill jag varken få mina gamla kilon tillbaks eller ont i magen eller mitt gamla sötsug tillbaks  så är det bara. Jag bestämmer själv när jag vill ta avsteg och när det är värt att göra det.

 

 

 

4 thoughts on “Ska man äta för vänlighetens skull?

  1. Exakt… Lätt för dom att säga! Det är inte dom som ska slåss med kilona!
    Då jag i dag var på stort varuhus och skulle äta lunch så tänkte jag att serveringstjejen skulle titta konstigt på mej när jag bad få Köttbullar UTAN potatis och lingon! Men hon undrade bara om jag ville ha grönsaker istället 🙂

    • Underbart att höra Vivianne att någon frågar om man vill ha mera grönsaker istället, då blir man glad 🙂

  2. Jag har slutat känna dåligt samvete för att inte ta när det bjuds icks-LCHF. Jag tackar snällt nej.
    De som tar illa upp får göra det.
    Däremot kan man ibland som du skriver ta de delar som passar kosten. Bjuds det på smörgås med pålägg så brukar jag ta lite ost, eller chokladkaka med grädde och bär… då tar jag grädde och bär. 🙂

Kommentarer inaktiverade.