Mat & Hälsa

Idag låg ett nytt nummer av mat & hälsa i min brevlåda och det är ett  ämne som intresserar mig. Jag tycker att det är väldigt intressant med vad kost gör med oss och vad vi kan få  för sjukdomar av fel kost., det finns ju väldigt lite forskning kring det ämnet. Men om man ger djur fel föda så blir dem feta och sjuka. Varför skulle det vara skillnad på oss människor?

I det här nummret så står det om en pojke med ADHD , när familjen la om kosten så blev koncentrationsförmågan bättre och hyperaktiviten minskade. Det är väldigt intressant tycker jag som har träffat många hyperaktiva barn.

För ett par månader sedan kunde man se på morgonsoffan på tv 4 en dansk familj som också hade bytt sin kost till LCHF, hur epilepsianfallen hade försvunnit på deras son. Det kan ni se här

Så när jag fick frågan i veckan hur jag kan och vågar äta LCHF  så är mitt svar att jag tror på det här, alla har sin tro och det här är min tro om kost och hälsa. Jag tror verkligen att folk blir friskare av rätt mat , jag har  läst om många  som har blivit friskare med LCHF.

Fett är livsviktigt för oss och våran hälsa, vi har inte blivit friskar av att äta fettsnålt, tvärtom. Kolla på det här och man börjar förstå hur viktigt fett är för hjärnan, http://blogg.amelia.se/gottelisa/2012/03/08/coconut-oil-touted-as-alzheimers-remedy/

Alla gör vad dem vill och det här är mitt sätt att få ett hälsosamt liv, sen får dem som är emot LCHF vara det. Jag tänker inte ens försöka att omvända någon.

 

Nu tänker jag läsa min nya tidning och förhoppningsvis bli ännu mera inspirerad. Ha en god kväll alla läsare kram Gottelisa

Kommentera

