Magic Bullet Coffe

Kostrådgivaren Monique Forslund som har bloggen Lifezone pratade i radion om det omdiskuterade ämnet  Magic Bullet Coffe. Magic bullet coffe  är hett kaffe med smör och cocosfett.

Här hittar ni intervjun med Monique på Radio P4 http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=233&artikel=5250040 

Vad tycker då jag om det här ämnet med det heta kaffet ?

Jag har själv aldrig gjort sådant kaffe, det låter inte gott. Så var det med ägglatte också tills jag provade och det var helt okej att dricka på morgonen. Om jag steker eller kokar eller äter mina ägg råa spelar ingen , bara jag får i mig proteinet och fettet på något sätt. Har man svårt att få i sig något till frukost så kan det vara ett alternativ eller som med Magic Bullet Coffe. Jag själv dricker mitt kaffe med vispgrädde, det funkar för mig.

Alla vet nog  själva vad som passar dem, så länge man får i sig det kroppen behöver under dagen. Om man nu dricker te med cocosfett eller kaffe med fett spelar ingen roll om man har svårt att få i sig fett under dagen.

Här är receptet på ägglatten jag brukar göra

2 ägg

25g smält smör

2 dl kokt vatten

vaniljpulver eller något annat att smaksätta med.

Jag gör så här:

Jag använder en ”shaker” och lägger i smöret i den. In i mikron i 30 sek. Sedan i med äggen och vaniljpulvret, mixa några sekunder. I med vattnet som jag har värmt i mikron, mixa.

 

 

 

