Många har blivit nyfikna av LCHF

Många i min omgivning har blivit väldigt nyfikna på LCHF, men många vill äta det i smyg. Men dem som har börjat med den här kosten och frågat mig om lite råd och tips, har alla gått ner i vikt. Nu har dem här personerna tillsammans gått ner över – 100 kg, tack vare att dem har blivit inspirerade av mig. Det känns så himla kul att jag har kunnat hjälpa dem till att komma igång att äta en bra och naturlig kost och därmed ha blivit av med sina extra kilon.

Så till mina vänner som äter LCHF i ”smyg”, ni är ganska många nu, man behöver inte skämmas för att man inte vill äta socker och spannmål det som gör oss sjuka och tjocka kan man ju leva utan.

Vad är det som gör att många inte vågar säga att dem äter LCHF? Blir vi så skrämda av media och påhoppade av folk som tror sig veta bättre?

Vad har ni mina läsare för erfarenhet av detta? Har ni några goda råd att ge mina vänner?

 

2 thoughts on “Många har blivit nyfikna av LCHF

  1. Jag känner också folk som äter Lchf i smyg. Rätt skrämmande egentligen. Ingen skulle ju sluta äta kött i smyg t ex. Nej, det är verkligen inget att skämmas över att man inte äter socker och spannmål.

  2. Ja, jag får jämnt och ständigt höra av diverse folk den klassiska ”Det är väl bara att äta lite av allt och röra på sig” och det börjar bli väldigt tragiskt!! Kan förstå att dom vill äta i smyg eftersom förståelsen hos folk inte finns där riktigt än…Men det är tragiskt oxå på sitt vis att man inte ska kunna vara öppen och ärlig mot folk. Det positiva med LCHF skulle spridas mycket snabbare om alla bara stod på sig och pratade om fördelarna 🙂

Kommentera

