Om man inte minskar i vikt med LCHF ?

Jag äter också LCHF, men jag minskar inte i vikt. Dessutom är jag hungrig och sugen som vanligt. Du skriver ju att du är nöjd när du ätit, vad gör jag för fel tror du? 

Den frågan fick jag här på min blogg och tänkte att ni läsare kanske hade några tips?

 För mig fungerar LCHF utmärkt, jag är mätt och jag blir inte sugen. Det var mer första året som jag hade sug och åt mycket mörk choklad. Men nu kanske jag äter det bara en gång i månaden. Väldigt sällan någon LCHF- efterrätt, väldigt sällan äter jag frukt. Jag är inte fettskrämd, för lite fett gör mig hungrig och jag tycker att jag har hittat mitt sätt att leva. Jag är inte alltid superstirkt utan gör mina val med omsorg.

 Jag äter frukost vid 8 tiden,håller mig på det till lunch som jag äter vid 11 tiden sedan är det middag vid 18 tiden.

Jag äter nästan alltid kött, fisk eller kyckling till lunch och middag med mycket grönsaker. Till det något fett som en god sås eller en sallad med fett i.

Jag kanske hade kunnat gå ner mera  i vikt om jag slutade med mjölkprodukter men då blir det svårt för mig. Jag älskar naturell yoghurt och fil, det äter jag ofta till frukost, Jag har alltid vispgrädde i mitt kaffe och det man bli ca 3 .4 koppar om dagen.

 Enligt BMI är jag fortfarande överviktig. Här ser ni hur mitt BMI  har varit och är idag :

 

 

Jag är  nöjd nu med min vikt fast enligt BMI ska gå ner 5,3 kg. Jag vet inte om min kropp vill det och jag har inte ork nog att hålla på att kämpa. Jag lever så här nu och det är bra för mig, mitt mål är att hålla den här vikten , det är min livsstil och jag mår väldigt  bra. Jag har gått ner från 93 kg till 75 kg, jag har aldrig bantat i mitt liv. Jag hade blivit tjock av att ha ätit för mycket fett blandat med kolhydrater. Kan ha varit att efter mina gravideteter har börjat på viktväktarna och har ätit för fettsnålt och det skapade suget när jag inte kunde ha det som en livsstil.

Jag visste ju inte då att om jag gör tvärtom äter mindre kolhydrater och mera fett, så går jag ner i vikt. Men jag hade ett enorm sug efter socker som var rena giftet för min kropp.

Här länkar jag till sidor om man har svårt att gå ner i vikt med LCHF:

http://www.kostdoktorn.se/viktnedgang/svart-ga-ner-i-vikt/ 

http://www.annahallen.se/svart-att-ga-ner-i-vikt 

http://kolhydrater.ifokus.se/articles/4d716240b9cb462244070a52-olika-anledningar-till-att-man-inte-gar-ner-i-vikt 

http://56kilo.alltforforaldrar.se/darfor-gar-vi-ner-vikt-med-lchf/ 

 

2 thoughts on “Om man inte minskar i vikt med LCHF ?

  1. Jag undrar hur man ska äter 3 gånger om dagen dricker kaffe med grädde men händer inget på vågen än ett halvt kilo sen förra måndagen , vad gör jag för fel äter jag för mycket ??

Kommentarer inaktiverade.