Lchf hylla i affären

Nu har man lättare att hitta mandelmjöl och cocosmjöl och andra bra LCHF- varor på Ica Maxi i Allum. Allt börjar bli lite lättare att hitta, som tex mandelmjöl och cososmjöl har dem inte haft i alla affärer.

Var inne på Life och där tog dem 179 kr för 1 kg cocosmjöl, väldigt dyrt tycker jag.  På Ica betalade jag ca 28 kr för 300 g.  Vet inte vad skillanaden är mer än priset.

Nu har min dotter hittat en massa goda recept och håller på och experimenterar  i köket. Underbart, tycker jag. Jag har bett henne att lägga in det här på min blogg, så jag hoppas att hon gör det så får ni se vad som händer här i Gottelisas kök när nu dottern börjat äta striktare Lchf , börjat baka mm. Doftar gott iallafall och det blir spännande att få en liten smakbit.

Inbäddad bildlänk

5 thoughts on “Lchf hylla i affären

  1. Kolla kh-halten… Det är skillnad på kokosmjöl och kokosnötmjöl…
    Kul att ha nån som bakar och fixar i köket! 🙂

    / Susanne

    • Förstår det på priset att det är skillnad. Men det spelar ingen roll när man inte använder det mycket. Jag själv har inte behövt cocosmjöl för att jag inte bakar. Men det ska bli spännande att prova när dottern bakar och fixar. Tack för din kommentar kram Gottelisa

  2. Det jag märkt är att det skiljer mycket på innehåll av kolhydrater mellan olika märken. De skyltar med lchf i hylla på butiken, sen läser jag då kolhydratsinnnehåll eftersom jag är extremt dryg 😉 Sällan det är under 5 gram kan jag säga. Visst det är säkert bättre ändå mot att använda vetemjöl, men jag vill ha under 5 gr så mkt det bara går, visst pofiber är 12g/100g men ett helt paket innehåller typ 15 kolhydrater och räcker länge för mej. har mandelmjöl o kokosnötsmjöl som båda ligger under 5. Ett litet tips bara 😉 men de flesta lchf:are är/blir duktiga på att lusläsa innehållsföreckningar 🙂

  3. Vad bra att ha en dotter som är så duktig att hon bakar!
    Jag har slutat baka sen jag började med LCHF och kände inte till detta med kokosmjöl faktiskt.
    Om man bara äter något nån gång ibland så spelar det nog ingen roll vilken man köper, men om man ska använda det dagligen så spelar det ju större roll.
    Ska bli spännande att få se vad det blir!
    Kram!

Kommentera

