Dags att bli smal som ljudbok

Lyssnade på” Dags att blir smal” med Katrin Zytomierska. Jag kan säga såhär om den ljudboken, den  gav mig inget nytt som jag inte redan visste. Jag har redan från början sett LCHF som en hälsoresa, inte bara en viktresa. Jag hade ju läst en bok av Annika Dahlqvist som var jättebra och där stod så mycket som man började fundera över. Jag fick så mycket upplysning så jag blev taggad att ändra min livsstil.

Katrins bok är nog jättebra för nybörjare, men när man ätit LCHF i snart två år så är det inte så mycket som man inte redan vet. Men det är härligt att höra om hur mycket hon har gått ner i vikt. Det är väldigt bra jobbat och kul att hon vill dela med sig av det.

Dem sista 5 kg var ju inte det lättaste att bli av med och enligt Katrin så skulle man börja halvera allt man åt idag. Så åt man 2 ägg till frukost så skulle man äta ett ägg istället.

Nja, jag är inte riktigt där, det är klart att jag skulle vilja att dem sista 5 kg försvann så att mitt bmi låg på normalvikt. Men att halvera det jag äter, det hade nog gjort att jag åt ännu mera istället. Nu är jag mätt och nöjd och inte sugen mellan mina mål.

Jag är nöjd med minus -19 kg på vågen och det har jag ätit mig till. Tänk att man kan äta så god mat och gå ner i vikt,

 

 

8 thoughts on “Dags att bli smal som ljudbok

  1. Hänger med dig i flytten såklart!
    Bra att du skrev om hennes bok här. Har funderat på att köpa den, men tror inte jag gör det nu.
    Drivkraften för mig med LCHF var ju från början hälsan i första rummet. (kan man bli frisk från fibromyalgi)
    Sen att kilona ramlade av var ju en otrolig kick.
    Frisk har jag ju inte blivit, men lever ett mycket mer innehållsrikt liv.
    Hälsovinsterna, energin är helt otroliga!

    Tycker absolut att du ska vara nöjd med dina 19 kg och inte jaga vidare om du trivs själv.
    För det är det som spelar roll – hur man själv mår och vad man själv tycker.
    Jag har en bit kvar, men är övertygad om att även jag kommer att bli nöjd till slut, men vem stressar? 😀

    Ha en fin onsdag!
    Kram!

    • Vad trevligt Lotta 🙂 Det är skönt när man kan röra sig lättare och kunna köpa kläder i rätt storlek. Livet blir både lättare och roligare. Ha det bra och tack för kommentaren kram

  2. Okej då och lycka till, men du uppdaterar ju så sällan nuförtiden så min nyfikenhet har totalt bedarrat, för att inte säga dött…

Kommentarer inaktiverade.