Det är ju nu jag skall vara superstrikt

Men vad händer då ? Jo är det var lunchdags idag så har vikarien på min avdelning gjort en maträtt från hennes hemland som hon ville bjuda mig och min kollega på. Ville ju inte vara otrevlig och tacka nej fast det var ris i.

Det var jättegott och jag åt lite, som tur var kunde jag ge min del till min kollega så jag kunde äta min matlåda som innehöll kyckling med broccoli. Den kycklingen förresten var så himla god, dottern tog någon indisk krydda från affären och det blev lyckat. Lätt som en plätt att bara krydda kycklingfilén,lite olivolja och in på grillning en stund i ugnen och koka lite grönsaker till det, det behöver inte vara svårt på en vardag. Snabbt och lätt på veckorna är bäst.

Men nu vill jag verkligen försöka att nå -20 kg när det är så nära. Low Carb high fat är det som gäller 🙂

Inbäddad bildlänk

