Vågen visar mig vägen

Det gick faktiskt neråt med ett hekto idag JIPPI 🙂

Blev ju lite orolig för det jag åt igår och trodde det var kört. Men en fråga som jag ställer mig själv är

Varför känner jag fortfarande att i vissa situationer inte kan säga Nej tack! ?

Jag tvekar aldrig till att säga det till socker, hade det varit en kaka hon bjöd på så hade det varit annat. Varför känner man sig otrevlig om man inte äter allt som bjuds?   Är man socialt avvikande när man inte äter allt ?

Tänkvärt : Något som jag måste bli bättre på är, att inte låta andra styra mitt liv.

2 thoughts on “Vågen visar mig vägen

  1. Grattis till din viktnedgång och tack för en bra blogg. Känner verkligen igen mig i det du skriver om att det är svårt att säga nej till ätbara saker men igentligen inte vill ha.

Kommentera

