Mera minus på vågen

Det är inte sant,  nu har jag gått ner ännu mer i vikt. Vad är det som händer här nu då?

Dagens vikt 72,6 kg start 93 kg

Jag blir glad när det rör sig neråt igen. Ibland känns det som kroppen går på sparlåga och då gör man något som kroppen inte är van vid och då börjar den släppa ifrån sig.Så har det varit flera gånger.

Det är som kroppen behöver en omstart när den går på halvfart, så kanske jag kan uttrycka det. Så har det varit för mig.

Jag har inte haft någon målvikt men det som är bra med LCHF är, att det är kroppen som bestämmer när den är nöjd med viktminskningen. Jag är redan nöjd men jag vill ligga närmare 70 kg  än 75 kg som jag gjort nu väldigt länge.Nöjd var jag redan när fettet på magen försvann, Bara det gör att man kan ha fina kläder på sig som sitter bra.

Det bästa med den här kosten är att magen mår så bra och allt blir så mycket bättre i livet då. Mår min mage bra så mår jag bra, så är det.

Ha en skön fredag mina fina läsare, sköt om er kram Gottelisa

 

 

2 thoughts on “Mera minus på vågen

  1. Grattis! Gud så bra jobbat 🙂 Jag började så bra med LCHF men av nån konstig anledning så började jag fuska mer och mer och nu är det rent åt h-e 😦 blir så arg och ledsen på mig själv, jag mår ju så himla bra när jag plockar bort socker, mjöl och pasta/ris. Men nu har jag gett mig den på att komma igång igen, har sen i somras gått upp 5 kg 😦 blä, känns inte alls kul, men nu tänkte jag ta bort dom kilona + 20 till, sen hur lång tid det tar, det vet jag inte, får ta den tid det tar men skulle iallafll vilja få bort dom här eländiga 5 första kg till jul.

    • Det är bara att ta nya tag, tillslut så vill man inte ha något annat, men det tar tid. Det är jobbigt i början att bryta ett ät beteende-Det är så värt det ska du veta och man mår så mycket bättre. Lycka till kram Gottelisa

Kommentarer inaktiverade.