Lågkolhydratskost och ungdomar ?

Ett bra inlägg kan ni läsa här

http://diabetesdoc.bloggsida.se/kost/fungerar-lagkolhydratkost-till-ungdomar

Jag har två ungdomar, vi började äta LCHF för snart 2 år sedan. Suget efter socker har försvunnit,hungern som fanns kvar efter en måltid finns inte. Bättre humör, ingen övervikt och en massa ny energi. Vill vi ha tillbaks kolhydraterna och lågfett i den här familjen ? ALDRIG!

Sen är vi olika strikta när det gäller kosten. Men så mycket kolhydrater som vi åt innan äter ingen i min familj. Nu har mina barn fått verktygen till att få ett smalt och friskt liv av att äta sig mätta. Ingen springer och skåpsäter längre, vi är mätta väldigt länge på den här maten som vi äter idag.

Vi var en överviktig familj som hade svårt att förändra våran livsstil. Suget efter socker tog hela tiden över alla försök vi gjorde för att förändra. Vi hade aldrig fixat det utan att bli av med sockersuget. Lågfett,nyckelhålsmärktavaror fungerade inte på oss, det skapade bara mera hunger och sug.

Tur att jag började läsa på om LCHF, vi är jätteglada för att vi har gjort en livsstilsförändring och snart har vi ätit LCHF i 2 år.

Det hade varit roligt att lägga ut en bild på oss 2010 och nu 2012, det är en enorm skillnad på oss alla. Men tyvärr vill inte min familj vara med på bild här på min blogg.

 

 

2 thoughts on “Lågkolhydratskost och ungdomar ?

  1. Hej!
    Jag har följt dig sen du startade din viktresa för snart 2 år sen. Jag har inspirerats mycket av dig då jag själv till och från hållit på med LCHF. Under hösten har jag struntat i allt vad kost heter vare sig det gäller bloggar och vad jag stoppat i mig. Nu är jag dock tillbaka på banan och letade upp din blogg igen. Vad jag vill säga är, vilken skillnad nu när jag inte ”sett” dig på länge. Under din resa så har du blivit smalare men nu är du SMAL. WOW!!! Grattis och bra jobbat. Du inspirerar mig nu ännu mer. Tack för att du delar med dig.
    /Maria

Kommentera

