Vill du inte ha?

Idag åkte jag hem till min mor och far och hälsade på. Det var som min mamma hade väntat på att jag skulle komma. Hon hade både bär och grädde som hon bjöd på. Men sen kom det som hon säger varje gång jag är där

– Vill du inte ha glass till bären?

– Nej tack mamma, jag äter ju inget socker.

– Men hur länge ska du hålla på så?

– Ja , hela mitt liv har jag tänkt. Nu är det snart två år jag har ätit så här.

Tänk att det är svårt att låta bli att fråga. Min mamma gör det av omtanke, hon kan inte förstå hur man kan låta bli att äta lite glass eller kakor. Jag är nog lite tråkig tror jag att hon tycker. Min pappa kan inte fatta att jag kan stå emot, han om någon skulle låta bli socker som har diabetes 2. Men det är inte lätt att bli av med sockersuget i början. Det tar ett tag, men det går, jag lovar.

 

One thought on “Vill du inte ha?

Kommentera

