Jullunch på jobbet idag

Till jullunchen idag åt jag lite janssons frestelse,skinka,sill och lax.

Helt okej att ibland äta av det som bjuds tycker jag. En sak som jag inte vill vara utan på julbordet är just janssons, det är så himla gott,

Men färdiga köttbullar hoppar jag över, det ska vara goda hemmagjorda köttbullar ”ala Gottelisa” annars kan det kvitta 😉 Men det finns inte på förskolans julbord.

Snart är det jul och förra årat var helt okej, nu är det min andra jul med LCHF och jag är inte alls orolig. Så här skrev jag förra året om hur julen gick.

https://gottelisa.wordpress.com/2011/12/25/jag-at-lagom-mycket-pa-julafton/

En sak är bra att ha i tanken: Det är inte det du äter mellan jul och nyår som du blir fet av. Utan av det du äter mellan Nyår och Jul

och med det i tankarna kan man mumsa med gott samvete för nu vet jag vad jag kan äta utan att gå upp i vikt. Går jag upp i vikt under jul vet jag hur jag ska göra för att gå ner dom igen. Inget är förbjudet under jul för mig, men jag väljer med omsorg, för jag vill inte stoppa i mig en massa socker. Men massor av köttbullar,prinskorvar,lite janssons och skinka. det kommer jag att gotta mig med.

 

 

Kommentera

