När är det dags?

När jag skulle bryta mitt gamla ätbeteende så var det faktiskt värre än när jag slutade röka för många årsedan. Det var Nyårsafton som jag bestämde mig, på morgonen så låg jag där och tänkte på allt ätbart jag hade hemma.

Jag har ju en hel burk med pepparkaor kvar ju, tänkte jag. Samma som med nikotinet, jag har ju ett paket cigaretter kvar.

Men det är bara att bestämma sig. Vad gör vi ?  Nu kör vi !!!!

Nu blir det hårdare pix här i familjen när det nya året kommer, alla vill köra striktare LCHF nu efter jul. Jag själv tycker att jag har kontroll över ätandet för första gången i mitt liv. Men jag har inte varit superstrikt heller och det mår jag bäst av.

Men om man nu äter lite extra som på julafton så kan man inte fortsätta så. En dag räcker och sen är det stopp. Men det är det som är det svåra när suget sätter in. Jag själv håller mig sysselsatt med något och det har hjälpt mig jättemycket. Jag började sticka mössor, jag gjorde så många mössor så nästan alla jag känner har fått en.

Här är mitt julprojekt Ugglemössor , stickorna i handen och tankarna är på något annnat än att äta något.

318641_10151371284057702_891908318_n.jpguggal

