Fler blir intresserade av Lchf

Idag hade vi en vikarie på avdelningen där jag jobbar. Vid lunchtid så tittade hon på min och min kollegas tallrikar
– Äter ni Lchf?
Jag blev genast nyfiken på vad hon visste om Lchf, det visade sig att hon var väldigt påläst, hon hade gjort ett skolarbete om Lchf och diabetes 2.

För bara tre årsedan var det ingen som hade hört talas om Lchf, när jag började i januari 2011 så skakade många på huvudet, men när kilona började rasa så blev folk i min omgivning väldigt intresserade. Kunskapen har spridit sig, folket runt mig har blivit väldigt hälsomedvetna. Några blev även arga och irriterade för att de trodde det var farligt.

Vikarien frågade mig om jag kunde rekommendera den kosten, vad tror ni jag svarade 😍

20140127-213118.jpg

Kommentera

