Kolhydrater och träning

Hör allt för ofta att man måste äta kolhydrater när man tränar, det vet vi som äter Lchf att det inte alls är sant.
Även hör man allt för ofta att man måste träna för att gå ner i vikt. Men jag går inte in i sådana disskutioner .
Även tycker många att det inte är bra att äta Lchf, varför ??? Okunskap, tycker jag. När jag frågar vad som är farligt får jag höra att vi måste äta kolhydrater.

Det här jag tagit bort från min kost:

Socker.: forskningen visar på hur farligt det är för oss att äta socker, vi blir sjuka och tjocka av socker

Potatis.chips och pomme frites

Pasta består till största delen av stärkelser, med andra ord sammansatt socker.

Ris. Ris är precis som pasta uppbyggt av kolhydrater (socker)

Margarin

Mjöl

Majs, corn flakes och popcorn.

Saft och läsk.

Lättprodukter istället äter jag och dricker naturliga produkter

Istället för allt som jag har tagit bort från min kost, äter jag grönsaker och dricker vatten. Min mage mår bättre av att inte äta bröd och jag mår så bra av att inte äta socker. Mitt blodsocker åker inte upp och ner, då är mitt humör bra, blir inte grinig och får skaken som innan. Jag äter mig till en bra vikt.Det tycker jag är hälsosamt 😍

