Det dolda sockret

Något som jag passar mig för är mat som jag inte har tillagat själv. Jag har alltid med mig egen mat till jobbet för då vet jag vad det innehåller.

Idag så sa min arbetskamrat att yoghurten med bär som vi fick till mellanmål kunde jag äta, för den var nog inte sockrad.

Men icke sa Gottelisa , så länge jag inte vet innehållet så äter jag det inte. Vet många gånger, som jag blivit besviken när kokerskan har förstört maten med socker.

Jag vill aldrig mera få tillbaka mitt sockersug, det är det bästa med Lchf, då slipper man det suget. Idag är inte socker gott, den dagen trodde jag aldrig skulle komma att jag inte gillade sött, men så är det.

Men fortfarande efter 4,5 år så reagerar folk på att jag inte vill äta socker, det är svårt för andra att acceptera, konstigt nog.

  

