Jobbigt med allt godis nu till Påsk

Har två kollegor som har bestämt sig att sluta med socker, det var i måndags. På tisdagen fick vi påskgodis i personalrummet och då är det inte så lätt för alla att försöka avstå.

Så länge man inte ser godis så är det okej, men när man vet att det finns där så blir det jobbigare. Jag själv var där och kikade efter lunch men som tur var fanns det inga som jag gillade. Fy, ibland är det jobbigt 😞

Min ena kollega frågade när min rast var slut 😂 Hon ville inte ta när jag såg på. Men jag vet att det inte är lätt i början, men det blir  lättare med tiden. Ibland faller jag också dit i sockerträsket, men det är okej, jag hittar tillbaka till min livsstil som jag mår bra av.

Glad Påsk

  

Kommentera

